UGAL



UNIVERSITATEA „DUNĂREA DE JOS” DIN GALAȚI
DIRECȚIA GENERALĂ INVESTIȚII RESURSE UMANE
SERVICIUL RESURSE UMANE 
 
CALENDARUL PENTRU PROMOVAREA PERSONALULUI DIDACTIC AUXILIAR ȘI NEDIDACTIC
 
 
 
 Calendarul constiuie anexă la Decizia  358/05.03.2015

Direcţia Generală Investiţii şi Resurse Umane
Serviciul resurse umane – Compartimentul personal
 
 
Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice
- în vigoare de la data de 21.01.2015 -
 
 
Procedura de promovare este stabilită prin Ordinul 5138/ 15.12.2014  - Regulamentul de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare a personalului contractual
 
Prin promovare se asigura evoluţia in carieră a personalului contractual, prin trecerea într-un grad superior sau treapta profesională superioară, într-o funcţie de conducere ori într-o funcţie pentru care este prevazut un nivel de studii superior.
  
 PROMOVAREA PERSONALULUI CONTRACTUAL (didactic auxiliar şi nedidactic)
Promovarea personalului contractual din cadrul Universităţii “Dunărea de Jos” din Galaţi în grade sau trepte profesionale se face, de regulă, pe un post vacant, iar, în situaţia în care nu există un asemenea post, se face prin transformarea postului din statul de funcţii în care acesta este încadrat într-unul de nivel imediat superior.
Transformarea posturilor ocupate în vederea promovării:
- pentru posturile din unităţi finanţate de la bugetul de stat sau din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, transformarea se face cu aprobarea ordonatorului principal de credite;
- pentru posturile din instituţiile de învăţământ superior transformarea se face cu aprobarea senatului universitar.
Promovarea într-o funcţie de conducere, se face pe un post vacant cu respectarea prevederilor referitoare la ocuparea unui post vacant prin concurs sau examen.
 
PROMOVAREA ÎNTR-O FUNCŢIE PENTRU CARE ESTE PREVĂZUT NIVEL DE STUDII SUPERIOARE
Promovarea într-o funcţie pentru care este prevăzut un nivel de studii superior ca urmare a obţinerii unei diplome de studii, se face prin transformarea postului din statul de funcţii în care aceasta este încadrat într-un post prevăzut cu studii superioare de scurtă sau de lungă durată, al cărui grad profesional este imediat superior celui de debutant, cu menţinerea gradaţiei avute la data promovării şi ulterior promovării examenului organizat în acest sens, cu respectarea prevederilor art. 411, 44 şi 45 din HG nr. 286/2011 modificată şi completată.
Promovarea într-o funcţie pentru care este prevăzut un nivel de studii superior, se face numai în măsura în care conducătorul autorităţii sau instituţiei publice decide ca atribuţiile din fişa postului să fie modificate în mod corespunzător.
Propunerea de promovare într-o funcţie cu un nivel de studii superior, ca urmare a absolvirii de către salariat a unor forme de învăţământ superior în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau considerată de autoritatea ori instituţia publică ca fiind utilă pentru desfăşurarea activităţii, justificată de necesitatea modificării fişei de post, se face de către şeful ierarhic superior la cererea salariatului, însoţită de copia legalizată a diplomei de licenţă, respectiv a diplomei de absolvire sau, după caz, de adeverinţă care să ateste absolvirea studiilor, eliberate de o instituţie de învăţământ superior acreditată, şi este aprobată de către conducătorul autorităţii ori instituţiei publice.

PROMOVAREA ÎN GRADE SAU TREPTE PROFESIONALE
Promovarea în grade sau trepte profesionale a personalului contractual din cadrul Universităţii “Dunărea de Jos” din Galaţi se face prin examen, respectiv concurs pentru posturile vacante.
Examenul de promovare în grade sau trepte profesionale se poate organiza trimestrial, semestrial sau anual, în funcţie de decizia conducătorului universităţii, pe baza unui calendar stabilit anual.
Pentru a participa la examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie să fi obţinut calificativul «foarte bine» la evaluarea performanţelor profesionale individuale cel puţin de două ori în ultimii 3 ani, în care acesta s-a aflat în activitate.
Cum se face promovarea
 Promovarea personalului contractual din sectorul bugetar în grade sau trepte profesionale se face prin examen, în baza unui referat de evaluare întocmit de şeful ierarhic şi aprobat de conducătorul universităţii, la data îndeplinirii condiţiilor de promovare.
Referatul de evaluare întocmit de şeful ierarhic cuprinde următoarele elemente:
a)      descrierea activităţii desfăşurate de candidat;
b)      nivelul de însuşire a legislaţiei specifice activităţii desfăşurate;
c)      aptitudinile pe care le-a dovedit candidatul în modul de îndeplinire a atribuţiilor;
d)      conduita candidatului în timpul serviciului;
e)      propunerea de promovare;
f)       bibliografia şi, după caz, tematica examenului de promovare;
g)      propuneri privind componenţa comisiei de examinare şi cea de soluţionare a contestaţiilor.
Referatul de evaluare se depune la Compartimentul personal în acest sens cu 30 de zile calendaristice înainte de organizarea examenului de promovare.

PROMOVAREA PERSOANELOR ÎNCADRATE ÎN FUNCŢII CONTRACTUALE DE DEBUTANT
Persoanele încadrate în funcţii contractuale de debutant vor fi promovate, prin examen, la sfârşitul perioadei de debut stabilite în condiţiile legii, în funcţia, gradul sau treapta profesională imediat superioară, în baza unui referat de evaluare întocmit de şeful ierarhic şi aprobat de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice.

PROCEDURA DE ORGANIZARE A EXAMENULUI
Examenul de promovare a personalului contractual constă în susţinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, după caz, stabilite de comisia de examinare. Proba practică înlocuieşte proba scrisă în cazul funcţiilor contractuale la care este necesară verificarea abilităţilor practice.
Anunţul privind examenul de promovare se afişează la sediul şi pe pagina de internet a universităţii, cu 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru organizarea acestuia.
Anunţul va conţine în mod obligatoriu:
a) data, ora şi locul desfăşurării examenului;
b) bibliografia şi, după caz, tematica;
c) modalitatea de desfăşurare a examenului.
Fiecare membru al comisiei de examinare propune pe baza bibliografiei şi, după caz, a tematicii maximum 3 subiecte, dintre care comisia de examinare stabileşte 3 până la 9 subiecte, cu cel mult două ore înainte de ora stabilită pentru examenul de promovare.
La locul, data şi ora stabilite pentru examenul de promovare, comisia de examinare pune la dispoziţia fiecărui candidat lista subiectelor stabilite.
Fiecare candidat redactează o lucrare pe un subiect ales dintre cele stabilite de către comisia de examinare.
Durata examenului de promovare se stabileşte de comisia de examinare în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor stabilite, dar nu poate depăşi 3 ore.
În cadrul examenului de promovare fiecare membru al comisiei de  examinare notează lucrarea elaborată de candidat cu un punctaj maxim de 100 de puncte, pe baza următoarelor criterii:
a) cunoştinţe teoretice necesare funcţiei evaluate;
b) abilităţi de comunicare;
c) capacitate de sinteză;
d) complexitate, iniţiativă, creativitate.
Comisia de examinare stabileşte ponderea din nota finală a fiecărui criteriu prevăzut mai sus.
Proba practică este notată de către membrii comisiei de examinare cu un punctaj de maximum 100 de puncte.
Punctajul acordat de membrii comisiei de examinare este consemnat în borderoul de notare.
Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.
Rezultatele examenului de promovare se afişează la sediul Universităţii “Dunărea de Jos” din Galaţi, precum şi pe pagina de internet a acesteia, după caz, în termen de două zile lucrătoare de la data susţinerii acestuia.
Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul obţinut pot depune contestaţie în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Comisia de soluţionare a contestaţiilor va reevalua lucrarea sau proba practică, iar rezultatele finale se afişează la sediul instituţiei sau autorităţii publice în două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiei.
 
COMISIA DE CONCURS ŞI COMISIA DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR
Comisia de examinare şi comisia de soluţionare a contestaţiilor, desemnate prin act administrativ al conducerii universităţii, sunt formate din 3 membri cu experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul postului în care se face promovarea şi un secretar.
Calitatea de membru în comisia de examinare, este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.

ÎNCADRAREA DUPĂ PROMOVAREA EXAMENULUI
            Ca urmare a promovării examenului de promovare, încadrarea în noua funcţie se face începând cu prima zi a lunii următoare celei în care a avut loc promovarea, iar fişa de post se modifică şi se completează cu noi atribuţii.
În situaţia în care persoana examinată nu a obţinut punctajul minim, aceasta rămâne încadrată pe funcţia deţinută anterior, respectiv pe gradul/treapta profesională avut/avută.

Direcţia Generală Investiţii şi Resurse Umane
Serviciul resurse umane – Compartimentul personal
 
 
Promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice
- în vigoare de la data de 21.01.2015 -
 
 
Procedura de promovare este stabilită prin Ordinul 5138/ 15.12.2014  - Regulamentul de organizare şi desfăşurare a examenului de promovare a personalului contractual
 
Prin promovare se asigura evoluţia in carieră a personalului contractual, prin trecerea într-un grad superior sau treapta profesională superioară, într-o funcţie de conducere ori într-o funcţie pentru care este prevazut un nivel de studii superior.
  
 PROMOVAREA PERSONALULUI CONTRACTUAL (didactic auxiliar şi nedidactic)
Promovarea personalului contractual din cadrul Universităţii “Dunărea de Jos” din Galaţi în grade sau trepte profesionale se face, de regulă, pe un post vacant, iar, în situaţia în care nu există un asemenea post, se face prin transformarea postului din statul de funcţii în care acesta este încadrat într-unul de nivel imediat superior.
Transformarea posturilor ocupate în vederea promovării:
- pentru posturile din unităţi finanţate de la bugetul de stat sau din venituri proprii şi subvenţii acordate de la bugetul de stat, transformarea se face cu aprobarea ordonatorului principal de credite;
- pentru posturile din instituţiile de învăţământ superior transformarea se face cu aprobarea senatului universitar.
Promovarea într-o funcţie de conducere, se face pe un post vacant cu respectarea prevederilor referitoare la ocuparea unui post vacant prin concurs sau examen.
 
PROMOVAREA ÎNTR-O FUNCŢIE PENTRU CARE ESTE PREVĂZUT NIVEL DE STUDII SUPERIOARE
Promovarea într-o funcţie pentru care este prevăzut un nivel de studii superior ca urmare a obţinerii unei diplome de studii, se face prin transformarea postului din statul de funcţii în care aceasta este încadrat într-un post prevăzut cu studii superioare de scurtă sau de lungă durată, al cărui grad profesional este imediat superior celui de debutant, cu menţinerea gradaţiei avute la data promovării şi ulterior promovării examenului organizat în acest sens, cu respectarea prevederilor art. 411, 44 şi 45 din HG nr. 286/2011 modificată şi completată.
Promovarea într-o funcţie pentru care este prevăzut un nivel de studii superior, se face numai în măsura în care conducătorul autorităţii sau instituţiei publice decide ca atribuţiile din fişa postului să fie modificate în mod corespunzător.
Propunerea de promovare într-o funcţie cu un nivel de studii superior, ca urmare a absolvirii de către salariat a unor forme de învăţământ superior în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau considerată de autoritatea ori instituţia publică ca fiind utilă pentru desfăşurarea activităţii, justificată de necesitatea modificării fişei de post, se face de către şeful ierarhic superior la cererea salariatului, însoţită de copia legalizată a diplomei de licenţă, respectiv a diplomei de absolvire sau, după caz, de adeverinţă care să ateste absolvirea studiilor, eliberate de o instituţie de învăţământ superior acreditată, şi este aprobată de către conducătorul autorităţii ori instituţiei publice.

PROMOVAREA ÎN GRADE SAU TREPTE PROFESIONALE
Promovarea în grade sau trepte profesionale a personalului contractual din cadrul Universităţii “Dunărea de Jos” din Galaţi se face prin examen, respectiv concurs pentru posturile vacante.
Examenul de promovare în grade sau trepte profesionale se poate organiza trimestrial, semestrial sau anual, în funcţie de decizia conducătorului universităţii, pe baza unui calendar stabilit anual.
Pentru a participa la examenul de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare, candidatul trebuie să fi obţinut calificativul «foarte bine» la evaluarea performanţelor profesionale individuale cel puţin de două ori în ultimii 3 ani, în care acesta s-a aflat în activitate.
Cum se face promovarea
 Promovarea personalului contractual din sectorul bugetar în grade sau trepte profesionale se face prin examen, în baza unui referat de evaluare întocmit de şeful ierarhic şi aprobat de conducătorul universităţii, la data îndeplinirii condiţiilor de promovare.
Referatul de evaluare întocmit de şeful ierarhic cuprinde următoarele elemente:
a)      descrierea activităţii desfăşurate de candidat;
b)      nivelul de însuşire a legislaţiei specifice activităţii desfăşurate;
c)      aptitudinile pe care le-a dovedit candidatul în modul de îndeplinire a atribuţiilor;
d)      conduita candidatului în timpul serviciului;
e)      propunerea de promovare;
f)       bibliografia şi, după caz, tematica examenului de promovare;
g)      propuneri privind componenţa comisiei de examinare şi cea de soluţionare a contestaţiilor.
Referatul de evaluare se depune la Compartimentul personal în acest sens cu 30 de zile calendaristice înainte de organizarea examenului de promovare.

PROMOVAREA PERSOANELOR ÎNCADRATE ÎN FUNCŢII CONTRACTUALE DE DEBUTANT
Persoanele încadrate în funcţii contractuale de debutant vor fi promovate, prin examen, la sfârşitul perioadei de debut stabilite în condiţiile legii, în funcţia, gradul sau treapta profesională imediat superioară, în baza unui referat de evaluare întocmit de şeful ierarhic şi aprobat de conducătorul autorităţii sau instituţiei publice.

PROCEDURA DE ORGANIZARE A EXAMENULUI
Examenul de promovare a personalului contractual constă în susţinerea unei probe scrise sau a unei probe practice, după caz, stabilite de comisia de examinare. Proba practică înlocuieşte proba scrisă în cazul funcţiilor contractuale la care este necesară verificarea abilităţilor practice.
Anunţul privind examenul de promovare se afişează la sediul şi pe pagina de internet a universităţii, cu 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru organizarea acestuia.
Anunţul va conţine în mod obligatoriu:
a) data, ora şi locul desfăşurării examenului;
b) bibliografia şi, după caz, tematica;
c) modalitatea de desfăşurare a examenului.
Fiecare membru al comisiei de examinare propune pe baza bibliografiei şi, după caz, a tematicii maximum 3 subiecte, dintre care comisia de examinare stabileşte 3 până la 9 subiecte, cu cel mult două ore înainte de ora stabilită pentru examenul de promovare.
La locul, data şi ora stabilite pentru examenul de promovare, comisia de examinare pune la dispoziţia fiecărui candidat lista subiectelor stabilite.
Fiecare candidat redactează o lucrare pe un subiect ales dintre cele stabilite de către comisia de examinare.
Durata examenului de promovare se stabileşte de comisia de examinare în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor stabilite, dar nu poate depăşi 3 ore.
În cadrul examenului de promovare fiecare membru al comisiei de  examinare notează lucrarea elaborată de candidat cu un punctaj maxim de 100 de puncte, pe baza următoarelor criterii:
a) cunoştinţe teoretice necesare funcţiei evaluate;
b) abilităţi de comunicare;
c) capacitate de sinteză;
d) complexitate, iniţiativă, creativitate.
Comisia de examinare stabileşte ponderea din nota finală a fiecărui criteriu prevăzut mai sus.
Proba practică este notată de către membrii comisiei de examinare cu un punctaj de maximum 100 de puncte.
Punctajul acordat de membrii comisiei de examinare este consemnat în borderoul de notare.
Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.
Rezultatele examenului de promovare se afişează la sediul Universităţii “Dunărea de Jos” din Galaţi, precum şi pe pagina de internet a acesteia, după caz, în termen de două zile lucrătoare de la data susţinerii acestuia.
Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul obţinut pot depune contestaţie în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
Comisia de soluţionare a contestaţiilor va reevalua lucrarea sau proba practică, iar rezultatele finale se afişează la sediul instituţiei sau autorităţii publice în două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a contestaţiei.
 
COMISIA DE CONCURS ŞI COMISIA DE SOLUŢIONARE A CONTESTAŢIILOR
Comisia de examinare şi comisia de soluţionare a contestaţiilor, desemnate prin act administrativ al conducerii universităţii, sunt formate din 3 membri cu experienţa şi cunoştinţele necesare în domeniul postului în care se face promovarea şi un secretar.
Calitatea de membru în comisia de examinare, este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.

ÎNCADRAREA DUPĂ PROMOVAREA EXAMENULUI
            Ca urmare a promovării examenului de promovare, încadrarea în noua funcţie se face începând cu prima zi a lunii următoare celei în care a avut loc promovarea, iar fişa de post se modifică şi se completează cu noi atribuţii.
În situaţia în care persoana examinată nu a obţinut punctajul minim, aceasta rămâne încadrată pe funcţia deţinută anterior, respectiv pe gradul/treapta profesională avut/avută.




Bursele de ajutor social se acordă:
a. studenţilor integralişti cărora li se aplică prevederile art. 10 lit. r) din Legea nr. 42/ 1990, republicată, în baza certificatului eliberat de Comisia pentru aplicarea Legii nr. 42/ 1990, care atestă calitatea lor ori a unuia dintre părinţi de “Luptători pentru victoria Revoluţiei Române din Decembrie 1989”, sau de “ Erou martir” – cu una din menţiunile: rănit, reţinut, rănit şi reţinut, remarcat prin fapte deosebite, însoţit de brevet semnat de Preşedintele României; actele depuse vor fi cele prevăzute în adresa M.E.C. 9798/03.08.2001.
b. studenţilor orfani, celor proveniţi din casele de copii sau plasament familial, care nu realizează venituri, aceştia având obligaţia de a face dovada situaţiei în care se află;
c. studenţilor cu următoarele afecţiuni medicale:

  • T.B.C., aflați în evidenţa unităţilor medicale;
  • diabet;
  • boală malignă;
  • sindrom de malabsorbţie grav;
  • insuficienţă renală cronică;
  • astm bronşic;
  • glaucom;
  • epilepsie;
  • cardiopatie congenitală;
  • hepatită cronică;
  • miopie gravă;
  • boală imunologică;
  • spondiloză enchilozantă sau reumatism articular acut;
  • infecţie cu virusul HIV sau SIDA.

Actele necesare în baza cărora se aprobă acordarea bursei sociale pe motive medicale sunt următoarele:

  • certificat medical eliberat/vizat de către Cabinetul medical studenţesc;
  • adeverinţă medicală întocmită de către medicul unui cabinet de specialitate din ambulatoriu sau centru de diagnostic şi tratament ori de către un spital în a cărui evidenţă se află studentul în cauză sau în care a fost internat;
  • adeverinţă medicală eliberată de către medicul de familie.


analize de laborator sau teste de specialitate în original efectuate în ultimele 3 luni (ex. spirogramă, E.K.G., E.E.G., măsurători optometrice, evidenţă oncologie etc).
Actele necesare în baza cărora se eliberează /vizează certificatul medical de către Cabinetul medical studenţesc sunt următoarele:

  • biletul de ieşire din spital / certificat medical / adeverinţă medicală întocmit / întocmită de către un medic dintr-un cabinet de specialitate din ambulatoriu sau dintr-un centru de diagnostic şi tratament, ori de către un spital în a cărui evidenţă se află studentul în cauză sau în care a fost internat, însoţite de scrisoare medicală către cabinetul studenţesc;
  • copii ale documentelor medicale care atestă afecţiunea, existente la medicul de familie în a cărui evidenţă este studentul şi adeverinţa medicală eliberată de către medicul de familie;
  • copie după fişa medicală de evidenţă a bolnavului cronic;
  • carnetul de evidenţă specială pentru bolnavii cronici (unde este cazul);
  • copie după fişă, în caz de malformaţii congenitale;
  • analize de laborator sau teste de specialitate în original efectuate în ultimele 3 luni (SPIROGRAMĂ, E.K.G., E.E.G., AUDIOGRAMĂ, MĂSURĂTORI OPTOMETRICE, EVIDENŢĂ ONCOLOGIE).

Actele medicale se vizează de Cabinetul medical studenţesc.
d. studenţilor a căror familie nu realizează pe ultimele 3 luni un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mare decât salariul minim pe economie, în limita fondului de burse sociale, după acordarea celor de la punctele a, b şi c. Studenţii care solicită bursă de ajutor social vor completa o cerere tip, căreia i se anexează următoarele acte:

  • adeverinţa care precizează venitul salarial mediu net pentru ultimele 3 luni sau cupoanele de pensii (dacă este cazul); în cazul în care unul dintre părinţi sau susţinătorii legali nu are calitatea de salariat sau pensionar se prezintă o declaraţie de autentificare, de la notar, că acesta nu realizează venituri;
  • adeverinţa de venituri de la Primărie;
  • adeverinţa de venituri de la Administraţia Financiară;
  • adeverinţa de elev/student pentru fraţi;
  • copie certificat naştere pentru fraţii preşcolari;
  • certificat deces/hotărâre de divorţ (unde este cazul);
  • act care atestă pensia de urmaş sau pensia alimentară (dacă este cazul).

Pentru bursele solicitate în semestrul I, se depun adeverinţe de venit pentru lunile iulie, august şi septembrie 2012. Secretariatele facultăţilor vor verifica actele şi vor completa pentru fiecare student fişa de calcul.
Comisia de acordare a burselor din facultate verifică actele şi condiţiile stabilite de Consiliul facultății şi consemnează pe fişa de calcul hotărârea luată (dacă studentul are dreptul sau nu are dreptul să primească bursa solicitată).
Bursele de ajutor social se atribuie studenţilor indiferent de forma de finanţare.
Bursele de ajutor social se atribuie pe durata anului universitar (cursuri, sesiuni de examene, activităţi practice, examene de licenţă de diplomă sau disertație) potrivit planului de învăţământ şi structurii anului universitar 2012-2013, cu excepţia vacanţelor.
Bursele de ajutor social se acordă şi pe perioada vacanţelor dacă studentul bursier este orfan de ambii părinţi, dacă provine dintr-o casă de copii sau din plasament familial,  dacă este bolnav TBC şi se află în evidenţa unităţilor medicale, dacă suferă de diabet,  o boală malignă, sindrom de malabsorbţie grav, insuficienţă renală cronică, astm bronşic, epilepsie, cardiopatie congenitală, hepatită cronică, glaucom, miopie gravă, o boală imunologică, spondilită anchilozantă , reumatism articular acut , dacă este infectat cu virusul HIV sau bolnav de SIDA. Actele medicale se vizează de Cabinetul medical studenţesc.
Studentul care nu promovează numărul de credite stabilit de Regulamentul Activităţii Universitare al Studenţilor şi care, în consecinţă, repetă anul de studii nu poate primi bursa socială.
Bursele de ajutor social, pentru toţi anii de studii, se revizuiesc după încheierea semestrului I al anului universitar în curs, cu excepţia celor cuprinşi la art. 24 punctele a,b și c.
Cuantumul bursei de ajutor social este de 200 LEI.
Bursa de ajutor social se poate acorda şi ocazional («ajutor social ocazional»), în cuantum cel puţin egal cu cel minim stabilit de Senat, indiferent dacă studentul beneficiază sau nu de altă categorie de bursă. Pentru acordarea acestor burse facultatea poate crea un fond special din fondul general repartizat pentru acordarea burselor de studiu, merit şi de ajutor social, în limita a maximum 5 % din acesta. Ajutorul social ocazional este de mai multe tipuri şi se poate acorda următoarelor categorii de studenţi, după cum urmează:
a. (bursa de) ajutor social ocazional pentru îmbrăcăminte, care se poate atribui studenţi orfani, defavorizaţi din punct de vedere social, proveniţi din casele de copii, plasament familial, încredinţare, precum şi studenţi ale căror familii realizează pe ultimele 3 luni un venit lunar net mediu pe membru de familie mai mic decât 75% din salariul minim pe economie; această categorie este în cuantum de 200 LEI şi se poate acorda aceluiaşi student de două ori în decursul unui an universitar.
b. (bursa de) ajutor social ocazional de maternitate / paternitate, care se acordă studentei sau studentului a cărui soţ / soţie nu realizează alte venituri decât bursele şi constă într-o bursă pentru naştere şi lehuzie în cuantum de 200 LEI şi o bursă pentru procurarea  îmbrăcămintei copilului nou-născut în cuantum de 200 LEI;
c. (bursa  de)  ajutor social  ocazional în caz de deces, în cuantum de 200 LEI, care se poate acorda pentru decesul unui membru al familiei studentului sau studentei (soţ, soţie, copil) sau în caz de deces al studentului necăsătorit sau căsătorit cu soţie sau al studentei necăsătorite sau căsătorite cu soţ care nu realizează venituri.
 


Bursele de merit se acordă studenţilor integralişti (cu excepţia celor din anul I) care au rezultate deosebite la învăţătură şi au obţinut media ponderată anuală minimum 9 la sfârşitul anului precedent. Consiliul facultăţii poate ridica baremul mediei pentru obţinerea acestor burse. 
Bursele de merit se acordă de regulă pe durata anului universitar (cursuri, sesiuni de examene, activităţi practice, examene de licenţă sau de diplomă) conform planului de învăţământ şi structurii anului universitar 2014-2015, cu excepţia vacanţelor.  
Bursele de merit se atribuie şi pe perioada vacanţelor, dacă studenţii bursieri sunt orfani de ambii părinţi, dacă provin din case de copii sau din plasament familial, ori dacă sunt bolnavi TBC şi se află în evidenţa unităţilor medicale, dacă suferă de diabet, o boală malignă, sindrom de malabsorbţie grav, insuficienţă renală cronică, astm bronşic, epilepsie, cardiopatie congenitală, hepatită cronică, glaucom, miopie gravă, o boală imunologică, sunt infectaţi cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, spondilită anchilozantă sau reumatism articular acut. Certificatele medicale vor fi vizate de Cabinetul medical studenţesc.

Cuantumul bursei de merit este de 400 LEI. 

Subcategorii

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email