UGAL






ANUNŢ


IOSUD - Universitatea „Dunărea de Jos" din Galaţi vă face cunoscut că, în ziua de 14.12.2017, ora 11.00, în sala D 12 a Facultății de Inginerie, va avea loc susţinerea publică a tezei de doctorat intitulată: „CARACTERIZAREA TRIBOLOGICĂ A ULEIULUI DE SOIA ADITIVAT CU NANOMATERIALE PE BAZĂ DE CARBON (CARBON AMORF, GRAFIT, GRAFEN)”, elaborată de domnul CRISTEA R. GEORGE-CĂTĂLIN, în vederea atribuirii titlului ştiin­ţi­fic de doctor în domeniul  Inginerie mecanică.
 
Comisia de doctorat are următoarea componenţă:
Președinte  Prof.dr.ing. Eugen-Victor-Cristian RUSU (CV)
Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați
Conducător de doctorat
Prof.dr.ing. Lorena DELEANU (CV)
Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați
Referenți oficiali:   1. Prof.dr.ing. Alexandru RĂDULESCU (CV)
Universitatea POLITEHNICA din București
2. Prof.dr.ing. Ilie MUSCĂ (CV)
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava
3. Conf.dr.ing. Constantin GEORGESCU (CV)
Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați
Rezumatul tezei de doctorat

Rețeaua integrată de cercetare și dezvoltare în Arhitectura navală (RICD-AN) din cadrul Centrului de Cercetare al Facultăţii de Arhitectură Navală din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, realizează proiecte/granturi/lucrări de cercetare-dezvoltare-inovare, cu caracter fundamental sau aplicativ, pentru beneficiari din ţară sau străinătate, incluzând companii/firme din mediul industrial naval.
 
Componentele infrastructurii de cercetare experimentală prezentate mai sus alcătuiesc singura rețea integrată de cercetare-dezvoltare-inovare din domeniul Arhitecturii Navale din România.
 
Infrastructura de cercetare-dezvoltare RICD-AN este alcătuită din componente unicat în mediul universitar/industrial naval din România (Bazinul de Carene, Tunelul de Cavitaţie, Tunelul aerodinamic naval), activităţile fiind specifice celor două domenii de bază ale Arhitecturii navale: Hidrodinamică navală şi Structuri navale.
 
Rețeaua integrată de cercetare și dezvoltare în Arhitectura navală (RICD-AN) realizează activităţi CDI care răspund următoarelor obiective strategice:
  • creşterea competitivităţii Centrului de Cercetare „Arhitectura Navală” pe plan regional, naţional şi european;
  • dezvoltarea cu prioritate a activităţilor CDI în domeniile de interes regional, naţional şi european;
  • susţinerea domeniilor naţionale de specializare inteligentă: spaţiu şi securitate, energie, mediu şi schimbări climatice, precum şi eco-nano-tehnologii şi materiale avansate;
  • transferul tehnologic al  rezultatelor cercetărilor fundamentale către companiile din mediul industrial naval.
Existenţa laboratoarelor de hidro-aerodinamică navală este vitală în procesul de proiectare conceptuală a formelor navelor şi structurilor marine offshore. Datorită complexităţii fenomenelor hidro-aerodinamice generate de curgerea în jurul corpului navei, modelele teoretice nu pot oferi întotdeauna răspunsuri satisfăcătoare pentru practica curentă a proiectării, fiind nevoie de optimizarea şi validarea experimentală a soluţiilor numerice. 
 
Echipamentele și instalațiile din cadrul Rețelei integrate de cercetare și dezvoltare în Arhitectura Navală sunt accesibile şi utilizatorilor/beneficiarilor externi, atât din mediul academic, cât şi din mediul industrial naval de stat sau privat.
 
Infrastructura de cercetare RICD-AN este integrată pe platforma naţională ERRIS (Engage in the Romanian Research Infrastructure System).
Dezvoltarea susţinută a infrastructurii de cercetare din cadrul Rețelei integrate de cercetare și dezvoltare în Arhitectura navală va conduce la crearea premiselor pentru:
  • creşterea calităţii activităţilor de cercetare fundamentală din domeniul Arhitecturii navale;
  • creşterea competitivităţii reţelei de cercetare pe plan naţional şi european;
  • creşterea contribuţiei reţelei de cercetare la rezolvarea problemelor de cercetare aplicativă propuse de mediul industrial naval;
  • dezvoltarea serviciilor de consultanţă ştiinţifică şi tehnică;
  • creşterea vizibilităţii internaţionale, prin diseminarea rezultatelor cercetărilor în jurnale ştiinţifice prestigioase sau la conferinţe internaţionale consacrate.
Imagini reprezentative: 

RICD-IAA coagulează infrastructura modernă și excelența resursei umane din cadrul Facultății de Știința și Ingineria Alimentelor, în vederea implicării active în diverse domenii strategice ale economiei naţionale, cu accent pe specializările inteligente, după cum urmează: 
  • Siguranţă şi securitate alimentară - RICD-IAA promovează dezvoltarea şi optimizarea tehnologiilor de procesare care să permită obţinerea de alimente sigure şi sănătoase, obținute prin valorificarea resurselor naturale (plante, animale și microorganisme), în acord cu politicile Uniunii Europene și internationale și totodată își propune să contribuie la dezvoltarea strategiilor naţionale şi europene de siguranţă şi securitate alimentară în industria alimentară şi acvacultură. 
  • Bioeconomie - RICD-IAA contribuie la dezvoltarea şi optimizarea proceselor cu implicații in industria alimentară și acvacultură, prin aplicarea principiilor moderne pentru obținerea de produse alimentare sigure şi optimizate nutriţional, dezvoltarea sectorului piscicol şi valorificarea superioară a subproduselor pentru susținerea economiei circulare. Astfel, rețeaua susţine dezvoltarea de soluţii tehnologice inovatoare de închidere a lanţurilor valorice agroalimentare, prin integrarea subproduselor industriei alimentare și din acvacultură, în produse cu valoare adăugată şi funcţionalitate ridicată prin utilizarea bioingineriei. 
  • Tehnologii noi şi emergente - RICD-IAA se constituie în instalaţii suport pentru activități CDI, în acest domeniu strategic, susţinând dezvoltarea unor tehnologii emergente (tratament la presiune înaltă, extracţie cu fluide supercritice, tehnologii tip hurdle, eco-nanotehnologii etc) pentru obţinerea de produse alimentare structurate la nivel molecular, care să contribuie la creșterea calității vieții prin nutriție, sănătate și produse specializate destinate unor categorii vulnerabile de consumatori.
În acest context, RICD-IAA vizează următoarelor obiective strategice:
  • implementarea tehnologiilor de procesare a produselor alimentare sigure, sustenabile pentru asigurarea premizelor de securitate alimentară şi dezvoltare durabilă, protecția mediului înconjurător și valorificarea eficientă a resurselor agro-alimentare pe principul economiei circulare; 
  • implementarea sistemelor recirculante de acvacultură și a tehnologiilor de acvacultură intensivă, prin transfer tehnologic la nivelul unităților industriale de profil; 
  • promovarea celor mai moderne principii ale activității CDI în domeniile abordate, cu transfer imediat în industrie, pentru rezolvarea provocărilor actuale și de perspectivă în domeniile: știința alimentelor, ingineria alimentelor, acvacultură și biotehnologii aplicate în aceste domenii.

Imagini repezentative:

În acord cu strategia și viziunea pe termen scurt, mediu și lung, cu interesul și strategiile naționale, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați (UDJG) dezvoltă un mediu de cercetare centrat pe progres tehnologic şi inovare, competitiv la nivel naţional şi internaţional, orientat către nevoile societății în domenii de tradiție în Galați, industria alimentară și constructia de nave.
 
În aceste domenii, la nivel instituțional funcționează două rețele integrate de cercetare, dezvoltare Și inovare, care coagulează excelența resurselor (infrastructura și resursa umană), pentru implicarea în dezvoltarea și transferul de tehnologii la nivel industrial:
 
 

Membrii Consiliului Școlii Doctorale de Știinţe Fundamentale și Inginerești

Prenumele și NUMELE Poziția
Prof.dr.ing. habil. Gabriela RÂPEANU Director - Școală Doctorală de Știinţe Fundamentale și Inginerești
Prof.dr.ing. Camelia VIZIREANU Membru
Prof.dr.ing. habil. Violeta NOUR Membru
Prof.dr.ing.ec. habil. Silvius STANCIU Membru
Prof.dr.ing. Constantin APETREI Membru
Prof.dr.ing. habil. Gheorghe GURĂU Membru
Student drd. Laureana ODAJIU Membru

Membri onorifici ai Consiliului Școlii Doctorale de Știinţe Fundamentale și Inginerești
Prenumele și NUMELE Instituție
Prof. Dr. Natasa POKLAR ULRIH Biotechnical Faculty, University of Ljubljana, Slovenia.
Prof. dr. Claudio PETTINARI University of Camerino, Italia
Prof. dr. Maria Luz RODRIGUEZ MENDEZ University of Valladolid, Spania
Prof. dr. chim. Carmen SOCACIU Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară, Cluj-Napoca, România

Coordonatori de domeniu
Prenumele și NUMELE Domeniul Facultate
Prof.dr.ing. habil. Petronela NECHITA INGINERIA PRODUSELOR ALIMENTARE
BIOTEHNOLOGII
Faculttatea Știința și Ingineria Alimentelor
Facultatea de Inginerie și Agronomie din Brăila
Prof.dr.chim. habil. Rodica-Mihaela DINICĂ CHIMIE Facultatea de Științe și Mediu
Prof.dr.chim. Geta CÂRÂC INGINERIA MATERIALELOR Facultatea de Științe și Mediu
Prof.dr.ing. Luminița DUMITRIU CALCULATOARE ȘI TEHNOLOGIA INFORMAȚIEI Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie electrică și Electronică
Prof.dr.ing.ec.habil. Silvius STANCIU INGINERIA SISTEMELOR Facultatea de Știința și Ingineria Alimentelor
Prof.dr.ing.habil. Marian BARBU INGINERIA SISTEMELOR Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie electrică și Electronică
Prof.dr.ing. Marian GĂICEANU INGINERIE ELECTRICĂ Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie electrică și Electronică

 


Membrii Consiliului Școlii Doctorale de Știinte Socio-Umane

Prenumele și NUMELE Poziția
Prof. dr. Nicoleta IFRIM Director - Școală Doctorală de Știinte Socio-Umane
Prof. dr. Simona ANTOFI Membru
Prof. dr. Mariana NEAGU Membru
Prof. dr. Arthur-Viorel TULUS Membru
Prof. dr. Alexandru CĂPĂȚÂNĂ  Membru
Prof. dr. Claudiu MEREUTA Membru
Student drd. Vlad-Ștefan STROE Membru

Membri onorifici ai Consiliului Școlii Doctorale de Știinte Socio-Umane
Prenumele și NUMELE Instituție
Prof.univ.dr.Mircea A. DIACONU Prorector cu activitatea didactică şi asigurarea calităţii la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava
Doctor Honoris Causa al Universității „Dunărea de Jos” din Galați
Critic literar, eseist, filolog, Membru al Uniunii Scriitorilor din România
Prof. univ. dr. Ionel CÂNDEA  Membru corespondent al Academiei Române,
Director al Muzeului Brăilei „Carol I”,
Membru European Association of Archaeologist,
Membru de onoare al Institutului de Arheologie al Academiei Române, Iaşi,
Director al Centrului de Studii Dunărene din Brăila, sub egida Academiei Române
Prof. univ. dr. Domingo RIBEIRO-SORIANO Universitatea din Valencia, Spania,
Doctor Honoris Causa al Universităţii "Dunărea de Jos" din Galaţi,
Membru Motiva Network, Academy Management (journal reviewer), European,
Council Small Business and Entrepreneurship
Prof. univ. dr. Andreas MUSOLFF  Professor of Intercultural Communication, School of Politics, Philosophy, Language and Communication Studies, University of East Anglia, Norwich, U.K.,
Laureat Unilever Prize for Innovative Language Teaching
Coordonatori de domeniu
Prenumele și NUMELE Domeniul Facultate
Prof. univ. dr. Simona ANTOFI Filologie  Facultatea de Litere
Prof. dr. Arthur-Viorel TULUȘ Istorie Facultatea de Istorie, Filosofie și Teologie
Prof. dr. Mihaela NECULIȚĂ Economie Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor
Prof. univ. dr. Nicoleta CRISTACHE Management Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor
Prof. dr. Adrian MICU Marketing Facultatea de Economie și Administrarea Afacerilor
Prof. dr. Claudiu MEREUȚĂ Știința sportului și educației fizice Facultatea de Educație Fizică și Sport

Membrii Consiliului Școlii Doctorale de Inginerie Mecanică și Industrială

Prenumele și NUMELE Poziția
Prof. dr. ing. fiz. Luminița MORARU Director - Școală Doctorală de Inginerie Mecanică și Industrială
Prof. dr. ing. Gabriel ANDREI  Membru
Prof. dr. ing. habil Mihaela BUCIUMEANU Membru
Prof. dr. ing. Lorena DELEANU  Membru
Prof. dr. ing. Elena SCUTELNICU  Membru
Prof. dr. ing. habil. Daniela-Laura BURUIANĂ Membru
Student drd. Iulia-Nela NĂSTASE (ANGHELACHE) Membru

Membri onorifici ai Consiliului Școlii Doctorale de Inginerie Mecanică și Industrială
Prenumele și NUMELE Instituție
Prof. Boris RUBINSKY Graduate School, University of California at Berkeley, USA
Arnold and Barbara Silverman Distinguished Professor of Biomedical Engineering
Director Center for Bioengineering in the Service of Humanity and Society, Hebrew University of Jerusalem
Prof. José Luis PÉREZ-DÍAZ  Teoría de la Señal y Comunicaciones, Escuela Politécnica Superior, Universidad de Alcalá, Spain
Prof. univ. dr. ing. Anton HADAR Departamentul Rezistența Materialelor, Facultatea de Ingineria şi Managementul Sistemelor Tehnologice, Universitatea Politehnică din București
Doctor Honoris Causa al Universităţii "Dunărea de Jos"
Prof. univ. dr. ing. Daniela TARNIȚĂ  Director department Mecanică aplicată și construcții civile, Facultatea de Mecanică
Director Scoala doctorală de Inginerie mecanică Universitatea din Craiova

 

Coordonatori de domeniu
Prenumele și NUMELE Domeniul Facultate
Prof.dr.ing.habil. Mihaela BUCIUMEANU Inginerie Mecanică Facultatea de Inginerie
Facultatea de Arhitectură Navală
Facultatea Transfrontalieră
Facultatea de Inginerie Agronomie din Brăila
Prof. dr. ing. Elena SCUTELNICU  Inginerie Industrială Facultatea de Inginerie
Prof. dr. fiz. habil. Cătălina ITICESCU Inginerie Industrială Facultatea de Științe și Mediu
Facultatea de Științe și Ingineria Alimentelor

 



ANUNŢ


IOSUD - Universitatea „Dunărea de Jos" din Galaţi vă face cunoscut că, îîn ziua de 08.12.2017, ora 11.30, în sala AS 112 a Facultății de Litere, va avea loc susţinerea publică a tezei de doctorat intitulată: „LITERATURĂ ȘI PSIHOLOGIE: HENRY ȘI WILLIAM JAMES”, elaborată de doamna FOCȘA I. LILIANA (COLODEEVA), în vederea atribuirii titlului ştiinţific de doctor în domeniul  Filologie.
 
Comisia de doctorat are următoarea componenţă:
Președinte  Prof.univ.dr. Alina-Elena GANEA (CV)
Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați
Conducător de doctorat
Prof.univ.dr. Michaela PRAISLER (CV)
Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați
Referenți oficiali:   1. Prof.univ.dr. Ștefan AVĂDANEI (CV)
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
2. Prof.univ.dr. Carmen-Adina CIUGUREANU (CV)
Universitatea „Ovidius” din Constanța
3. Prof.univ.dr. Eduard VLAD (CV)
Universitatea „Ovidius” din Constanța
Rezumatul tezei de doctorat


ANUNŢ


IOSUD - Universitatea „Dunărea de Jos" din Galaţi vă face cunoscut că, îîn ziua de 08.12.2017, ora 10.00, în sala AS 112 a Facultății de Litere, va avea loc susţinerea publică a tezei de doctorat intitulată: „NEIL GAIMAN LA INTERSECȚIA GENURILOR LITERARE”, elaborată de doamna BÂRLIBA G. IRINA (RAȚĂ), în vederea atribuirii titlului ştiinţific de doctor în domeniul  Filologie.
 
Comisia de doctorat are următoarea componenţă:
Președinte  Prof.univ.dr. Alina-Elena GANEA (CV)
Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați
Conducător de doctorat
Prof.univ.dr. Michaela PRAISLER (CV)
Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați
Referenți oficiali:   1. Prof.univ.dr. Carmen-Adina CIUGUREANU (CV)
Universitatea „Ovidius” din Constanța
2. Prof.univ.dr. Eduard VLAD (CV)
Universitatea „Ovidius” din Constanța
3. Conf.univ.dr. Dragoș AVĂDANEI (CV)
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Rezumatul tezei de doctorat


STUDENT VIZITATOR (visiting student / free-mover) For all the necessary information visit the english version of  our website
 

I. Ce este un student vizitator?

Studentul vizitator este un student străin care, pe parcursul studiilor efectuate la universitatea în care este înmatriculat (universitatea de origine/home university), alege să urmeze anumite cursuri și să susțină examenele aferente acestora, într-o altă universitate (universitatea gazdă/host university), pentru un semestru sau pentru un an academic, fără a primi diplomă de studii.

Nu este nevoie ca între cele două universități implicate să existe acorduri bilaterale prealabile.

Studentul vizitator sau „visting student”/„free mover”:
  • nu primește bursă de la universitatea gazdă;
  • este înmatriculat la studii ca student temporar (visiting student / free mover);
  • plătește taxă de studii, în cuantumul taxelor stabilite pentru studenții români, din anul I.

II. Procedură de înmatriculare

Dosarul de candidatură trebuie să conțină următoarele documente:
  • formularul de înscriere (Application form for Free Movers);
  • adeverință de la universitatea de orgine la care acesta este înmatriculat, din care să reiasă statutul de student și anul de studii;
  • foaie matricolă cu studiile efectuate până la momentul respectiv, în original și tradusă în limba română;
  • copie după cartea de identitate;
  • certificat medical;
  • copie după Learning Agreement:
         - Când studentul vizitator sosește în cadrul universității, acesta va avea asupra sa 3 (trei) exemplare originale ale Learning Agreement-ului în care sunt menționate cursurile pe care dorește să le urmeze în calitate de student vizitator. Numele și semnătura fiecărui student trebuie trecute pe fiecare pagină a Learning Agreement-ului. Numărul minim de credite aferent unui an universitar nu poate fi mai mic de 60, iar pentru un semestru, mai mic de 30.

Documentele solicitate se transmit prin e-mail către un reprezentant al Biroului de Cooperare internațională și studenți străini, anterior zilei de 1 august, pentru primul semestru al anului în curs sau pentru întregul an universitar și înainte de 1 februarie pentru semestrul al doilea.

Dosarele incomplete – dosare cu acte care lipsesc, documente nesemnate și neștampilate sau parțial semnate, duc la respingerea dosarului.

Reprezentantul Biroului de Cooperare internațională și studenți străini înaintează dosarele candidaților către facultățile pentru care aceștia optează. După verificarea documentelor și după avizul facultății, se emite o scrisoare de acceptare semnată de către responsabilul Biroului de Cooperare internațională și studenți străini. În cazul în care dosarul candidatului este respins, se returnează dosarul.

Scrisoarea de acceptare este trimisă studentului prin e-mail (versiunea scanată).

La începerea anului universitar, studenții completează un Contract de Studii și înmânează cele 3 (trei) exemplare în original ale Learning Agreement-ului, precum și foaia matricolă, în original și tradusă în limba română. După verificarea, semnarea și înregistrarea Learning Agreement-ului, reprezentanții secretariatului facultății vor păstra un exemplar, un exemplar rămâne la studentul vizitator și unul pentru universitatea de proveniență.  

Cursurile încep, de regulă, la data de 1 octombrie a anului în curs și indică începutul primului semestru. Semestrul al doilea începe conform structurii anului universitar în curs pentru ciclul I și II de studii universitare.

După începerea cursurilor, în termen de 30 de zile, studenții au posibilitatea să modifice Learning Agreement-ul prin alegerea altor discipline pe care doresc să le studieze (prin completarea documentului Changes of the Learning Agreement).

Studenții au obligația de a participa la toate formele de activitate didactică (cursuri, seminare, tutoriat, lucrări practice, proiecte şi practică) pentru care au optat în Learning Agreement sau pe care le-au modificat prin completarea Changes of the Learning Agreement, precum şi dreptul să folosească laboratoarele, cabinetele, amfiteatrele, sălile de cursuri şi seminare, sălile de lectură, bazele sportive şi celelalte resurse ale universităţii puse la dispoziţia sa, pentru o cât mai bună pregătire profesională.

Fiecărui program de studiu îi este atribuit câte un cadru didactic responsabil de mobilitate pentru anul academic respectiv, iar la începutul stagiului de mobilitate, studentul vizitator ia legatura cu acesta pentru a clarifica eventualele nelămuriri ce le poate avea și explicarea metodelor de studiu autohtone.

Studenții vizitatori pot alege doar disciplinele aferente semestrului pentru care au optat. Nu este permisă participarea la alte cursuri, seminare, tutoriat, lucrări practice, proiecte şi practică, față de cele completate în Learning Agreement și în Changes of the Learning Agreement.

La finalizarea stagiului de mobilitate, studenţilor vizitatori li se eliberează, de către facultate, foaia matricolă (Transcript of Records). Foaia matricolă va fi eliberată în termen de 30 de zile de la finalizarea sesiunii de examene, de către secretariatul facultății.

Termenele de plată a taxei sunt:
  • 1 - 17 octombrie al anului respectiv, pentru studenţii vizitatori care doresc să studieze în primul semestru și care vor plăti jumătate din taxa aferentă studenților români din anul I;
  • 1 - 20 martie al anului respectiv, pentru studenţii vizitatori care doresc să studieze în al doilea semestru și care vor plăti jumătate din taxa aferentă studenților români din anul I;
  • 1 - 17 octombrie și 1-20 martie, pentru studenţii vizitatori care doresc să studieze pentru întregul an universitar și care au posibilitatea de a plăti taxa aferentă studenților români din anul I, în două tranşe;

După plata taxei, studenții vizitatori duc o copie a dovezii de plată a taxei la secretariatul facultății la care au fost înmatriculați. Neplata sau nerespectarea termenelor de plată a taxei de școlarizare duce la exmatricularea studentului.

Studenții vizitatori au dreptul de a solicita cazarea în căminele studenţeşti, contra cost, în funcție de disponibilitatea camerelor, prin completarea documentului Accommodation form for FREE MOVERS.

Subcategorii

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email