UGAL

Senatul universitar

HOTĂRÂREA
nr. 204 din 23 septembrie 2016


Conform:
Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011,
Cartei Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi,
Regulamentului de organizare şi funcţionare al Senatului UDJG,

Senatul universitar, întrunit în ședință ordinară, în data de 23 septembrie 2016,


HOTĂRĂŞTE:



Art. 1. Se amână aprobarea propunerii Departamentului de strategii universitare și managementul calității privind componența Consiliului de calitate al Universității „Dunărea de Jos” din Galați.

Art. 2. Se amână aprobarea propunerii Consiliului de administrație privind componența Consiliului pentru cercetare științifică al Universității „Dunărea de Jos” din Galați.

Art. 3. Se aprobă propunerea Facultății de Medicină și Farmacie, cu avizul Consiliului de administrație, de înființare a Centrului de Cercetare în Domeniul Medico-Farmaceutic.

Art. 4. Se aprobă Statutul Centrului de Cercetare în Domeniul Medico-Farmaceutic din cadrul Facultății de Medicină și Farmacie. 
(Anexa 1)

Art. 5. Se aprobă solicitarea Consiliului pentru studii universitare de doctorat de modificare a contractelor de studii doctorale pentru anul I, prin introducerea sistemului de credite transferabile. (Anexa 2)

Art. 6. Se aprobă solicitarea Consiliului de administrație de modificare a Metodologiei privind ocuparea posturilor didactice și de cercetare în sensul că, începând cu anul universitar 2016/2017, pentru ocuparea postului didactic de profesor universitar este obligatorie obținerea calității de conducător de doctorat atestată prin Ordin de ministru. Ca urmare, art. 16 al Metodologiei privind ocuparea posturilor didactice și de cercetare va avea următoarea formă:

Art. 16. Pentru ocuparea funcţiei de profesor universitar, se cer îndeplinite cumulativ următoarele cerinţe:
(1) deţinerea diplomei de doctor;
(2) îndeplinirea standardelor minimale naţionale de ocupare a posturilor didactice, specifice funcţiei de profesor universitar, stabilite de CNATDCU prin Ordin al ministrului;
(3) deţinerea titlului de medic primar, cu excepţia posturilor care includ discipline care nu au corespondent în reţeaua Ministerului Sănătăţii şi a celor de la departamentele preclinice (pentru ocuparea funcţiei de profesor în învăţământul superior medical);
(4) deţinerea calității de conducător de doctorat atestată prin Ordin de ministru;
(5) alte criterii stabilite de facultate.”

Totodată, art. 23 al Metodologiei privind ocuparea posturilor didactice și de cercetare va avea următoarea formă:
Art. 23. În vederea înscrierii la concursul pentru ocuparea unui post didactic sau de cercetare, candidatul întocmeşte un dosar care conţine următoarele documente:
  • cerere tip de înscriere la concurs, semnată de candidat, la care se anexează o declaraţie pe propria răspundere privind veridicitatea informaţiilor prezentate în dosar;
  • propunere de dezvoltare a carierei universitare a candidatului, atât din punct de vedere didactic, în cazul posturilor didactice, cât şi din punctul de vedere al activităţilor de cercetare ştiinţifică; propunerea se redactează de către candidat, cuprinde maximum 10 pagini şi este unul dintre principalele criterii de departajare a candidaţilor;
  • curriculum vitae al candidatului, în format tipărit şi electronic;
  • lista completă a lucrărilor publicate de către candidat, în format tipărit şi electronic;
  • fişa de verificare a îndeplinirii standardelor universităţii de prezentare la concurs,  completată şi semnată de către candidat;
  • copie legalizată a diplomei de doctor şi, în cazul în care diploma de doctor originală nu este recunoscută în România, atestatul de recunoaştere sau echivalare a acesteia;
  • rezumatul, în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională, al tezei de doctorat, pe maximum o pagină pentru fiecare versiune;
  • declaraţie pe propria răspundere a candidatului, în care sunt indicate situaţiile de incompatibilitate, prevăzute de Legea nr. 1/2011, în care s-ar afla în cazul câştigării concursului sau lipsa acestor situaţii de incompatibilitate;
  • copii legalizate care atestă deţinerea titlurilor medicale respective (pentru învăţământul medical);
  • copii legalizate ale diplomei de bacalaureat sau echivalentă, diplomei de licenţă sau echivalentă, foii matricole sau suplimentului la diplomă, după caz;
  • copii legalizate ale altor diplome care atestă studiile candidatului, dacă este cazul;
  • copia cărţii de identitate sau, în cazul în care candidatul nu are o carte de identitate, a paşaportului sau a unui alt document de identitate întocmit într-un scop echivalent cu cel al cărţii de identitate ori paşaportului;
  • copie legalizată a certificatului de naştere;
  • copii legalizate ale documentelor care atestă schimbarea numelui (certificat de căsătorie sau dovada schimbării numelui), dacă este cazul;
  • în cazul concursului pentru postul de profesor universitar, o copie a Ordinului de ministru care atestă calitatea de conducător de doctorat;
  • dovada achitării taxei de înscriere la concurs, stabilită de Senat.”

Art. 7. Se aprobă cererile de prelungire/întrerupere a perioadei studiilor de doctorat conform Anexei 3.


Preşedintele Senatului universitar,
Prof. dr. ing. Lucian Puiu GEORGESCU


Anexa nr. 1 Statutul Centrului de Cercetare în Domeniul Medico-Farmaceutic din cadrul Facultății de Medicină și Farmacie
Anexa nr. 2 Modificarea contractelor de studii doctorale pentru anul I
Anexa nr. 3 Cereri de prelungire/întrerupere a perioadei studiilor de doctorat

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email