UGAL

Conform:
Legii Educaţiei Naţionale nr. 1/2011;
Cartei Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi;
Ordinului Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului și Sportului nr. 3288/20.02.2012 privitor la numirea Rectorului,
Consiliul de Administraţie, întrunit în ședinţa din 5.11.2013,


H O T Ă R Ă Ș T E

Art. 1. La propunerea Facultății de Medicină și Farmacie se aprobă numirea următoarelor cadre didactice universitare în funcția de șef secție clinică pentru secţiile clinice nou înfiinţate:
1. Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă ”Sf. Apostol Andrei” Galați:
- Şef lucrări dr. Mitrea Geta - Secția Neonatologie;
- Şef lucrări dr. Rebegea Laura - Secția Oncologie medicală;
- Şef lucrări dr. Călin Alina - Secția Obstetrică-Ginecologie I;
- Şef lucrări dr. Istfan Dumitru - Secția Chirurgie toracică;
- Şef lucrări dr. Lovin Sânziana - Secția Medicină internă I.
2. Spitalul Clinic de Urgență pentru Copii ”Sf. Ioan” Galați:
- Şef lucrări dr. Cristea Virgil - Secția Chirurgie și ortopedie infantilă;
3. Spitalul de Obstetrică Ginecologie ”Buna Vestire” Galați:
- Şef lucrări dr. Caraman Liliana - Secția Obstetrică-Ginecologie.
Numirile se transmit spre aprobare Senatului.

Art. 2. La propunerea Facultății de Medicină și Farmacie se aprobă numirea domnului șef lucrări dr. Baciu Ginel în funcţia de şef secţie clinică Pediatrie I ca urmare a eliberării din această funcție a domnului prof. dr. Ierima Alexandru la împlinirii vârstei de 65 de ani.
Propunerea se transmite spre aprobare Senatului.

Art. 3. Ca urmare a retragerii din Comisia de etică a universității a doamnei prof. dr. Radu Tamara se aprobă, la recomandarea Facultății de Științe și Mediu, numirea în această comisie a doamnei lector dr. Bianca Furdui.
Numirea se transmite spre aprobare Senatului.

Art. 4. Se propune aprobarea solicitărilor formulate de Constantina Vasile Sorin, Lăpuşneanu George, Podoiu Florin, Ramfu Petrică, Toderiţă Dumitru-Titi, studenţi în anul al II-lea, în cadrul Facultăţii de Automatică, Calculatoare, Inginerie şi Electronică, specializarea Inginerie Electrică, cu privire la echivalarea integrală a disciplinelor, cu preluarea creditelor obţinute în învăţământul postliceal, în conformitate cu prevederile Legii nr. 1/2011, art. 44, alin.(10).
Propunerea se transmite spre analiză și aprobare Senatului.

Art. 5. La propunerea Facultății de Arhitectură Navală se aprobă desemnarea prin alegeri a doamnei asist. drd. ing. Săndița Păcuraru ca membră în Consiliul facultății, ca urmare a pensionării domnului prof. dr. Dumitru Dragomir.
Desemnarea se transmite spre aprobare Senatului.

Art. 6. Se aprobă organizarea unor sesiuni suplimentare de restanțe în săptămânile a 7-a și a 8-a ale fiecărui semestru. Decanatele vor asigura programarea în timp util a acestor sesiuni și afișarea datei de desfășurare a evaluărilor.

Art. 7. Se aprobă numirea domnului prof.dr.ing. Ioan Baicu, în funcţia de director interimar al Departamentului de inginerie mecanică din cadrul Facultăţii de Mecanică, până la organizarea alegerilor la departament, dar nu mai mult de 30 zile.

Art. 8. Ca urmare a recomandărilor echipei de evaluare ARACIS, care a realizat evaluarea instituţională a universităţii în perioada 23-25.10.2013, se impun următoarele măsuri organizatorice:

8.1. Cadrele didactice care au norma de bază în alte universități acreditate și care prestează acitivități didactice în regim de plata cu ora la Univeristatea “Dunărea de Jos” din Galați au obligația prezentării acordurilor senatelor universităților de unde provin pentru prestarea acestor activități. Conform LEN 1/2011. În adeverința de acord trebuie menționate, explicit, universitatea de proveniență, numele universității la care este admisă prestarea de activități didactice în regim de P.O. precum și numărul maxim de ore pe care universitatea de proveniență permite să le presteze. Cei care nu vor prezenta la Serviciul resurse umane al universității aceste acorduri nu vor mai putea presta activități în regim de P.O. în Universitatea “Dunărea de Jos” și vor fi radiați din acoperirea normelor vacante.
Facultățile în care există asemenea situații și Servicul resurse umane vor lua măsurile care se impun.
Termen: 15.11.2013.

8.2. Cadrele didactice pensionate, care prestează activități didactice în regim de P.O., trebuie să depună la Serviciul resurse umane al universității, până la 15 noiembrie 2013, declarații pe propria răspundere din care să rezulte că nu prestează, cumulat la toate instituțiile de învățământ superior din România, mai mult de o normă în regim de P.O. Cei care nu vor prezenta aceste declarații până la data sus-menționată nu vor mai putea presta activități de P.O. în Universitatea “ Dunărea de Jos” în anul universitar 2013-2014 și vor fi radiați din acoperirea normelor vacante.
Facultățile în care există asemenea situații și Serviciul resurse umane vor lua măsurile care se impun.
Termen: 15.11.2013.

8.3. Facultățile la care doctoranzii în stagiu nu acoperă norma didactică maximă prevăzută de LEN 1/2011, (6 ore/săptămână), nu pot presta ore în regim de P.O. Decanii facultăților în care există asemenea situații, CSUD și Servicul resurse umane vor lua, până la 8 noiembrie 2013, măsurile care se impun în vederea introducerii în sarcina doctoranzilor a orelor didactice prevăzute de lege. Doctoranzii pentru care nu s-au alocat ore în statele de funcții ale departamentelor în care activează conducătorii de doctorat, vor primi, obligatoriu, ore didactice la Facultatea Transfrontalieră de Ştiinţe Umaniste, Economice şi Inginereşti.
Termen 08.11.2013.

8.4. Facultățile la care norma de reprezentare a studenților în Consiliul facultății este sub 25% vor organiza, împreună cu LSG, alegeri pentru completarea locurilor vacante pentru studenți.
Termen: 22.11.2013.

8.5. Prorectorul responsabil cu activitatea didactică va coordona echipa de elaborare a Metodologiei de organizare a concursului de admitere. Noua metodologie va impune, în mod explicit, condiția încadrării în limitele capacităților de școlarizare aprobate de ARACIS și publicate în ultima Hotărâre de Guvern. Această condiție se aplică și în cazul în care admiterea se organizează pe domenii, nu pe programe de studii.
Termen: 01.01.2014.

8.6. Prorectorul responsabil cu activitatea de cercetare științifică va elabora o strategie coerentă pentru activitatea de cercetare pe următorii 5-6 ani.
Termen: 01.12.2013.

8.7. Metodologia de acordare a burselor şi a altor forme de sprijin material pentru studenţii din Universitatea “Dunărea de Jos” din Galaţi, cursuri cu frecvență, aprobată în ședința Senatului din 01.11.2012 și modificată în 04.04.2013, permite Consiliilor facultăţilor să elaboreze criterii suplimentare de acordare a burselor și de departajare a studenților. În consecință Consiliul de Administrație propune Senatului modificarea metodologiei, după cum urmează:

Capitolul I - Dispoziţii generale, se completează cu următoarele articole:
3. La nivelul fiecărei facultăţi se constituie o comisie de acordare a burselor, formată din 2 (două) cadre didactice şi 1 (un) student.
4. La nivelul fiecărei facultăţi se constituie o comisie de analiză şi soluţionare a contestaţiilor, formată din: 1 (un) cadru didactic, membru în Consiliul facultăţii, 1 (un) cadru didactic director de departament şi 1 (un) student.
5. Studenţii pot depune contestaţii în termen de 24 de ore de la data afişării listelor la avizier. Contestaţiile vor fi soluţionate în 48 de ore de la data/ora depunerii contestaţiei.

8.8. Având în vedere prevederile LEN 1/2011, ale OUG 75/2005 privind calitatea educaţiei, cu modificările şi completările aprobate prin Legea nr. 87/2006 şi prin OUG 75/2011, se aprobă următoarele modificări ale componenței Consiliului de calitate al universității:
-Comisia pentru evaluare şi asigurare a calităţii (CEAC):
Reprezentanţi ai corpului profesoral
Conf. univ. dr. Mirela Voiculescu – Facultatea de Ştiinţe şi Mediu
Conf. univ. dr. Nicoleta Stănciuc - Facultatea de Ştiinţe şi Ingineria Alimentelor
Conf. univ. dr. Ion Corduneanu - Facultatea de Istorie, Filosofie, Teologie
Reprezentant al sindicatului
Prof. univ. dr. Scarpete Dan – Facultatea de Mecanică
Reprezentant al studenţilor
Condruţ Mădălina Diana, anul I Facultatea de Litere
Reprezentant al angajatorilor
Bogdan Liviu, inginer departament învăţământ Arcelor Mittal
- Serviciului de asigurare a calității (SAC):
Preşedinte: Prof. univ. dr. Mereuţă Elena
Membri: Conf. univ. dr. Baroni Mihaela
Conf. univ. dr. Ganea Alina
Lector univ. dr. Nedu Decebal
Lector univ. dr. Ştefan Baltă
Mitu Oana - studentă Facultatea de Istorie, Filozofie, Teologie
Ciprian Ciobanu – informatician II SSD.
Componența se transmite spre aprobare Senatului.
Termen 6.11.2013.

8.9. Prorectorul responsabil cu managementul calității va elabora un Regulament de evaluare a cadrelor didactice de către studenţi. Regulamentul va detalia procesul de evaluare online, periodicitatea lui, maniera în care vor fi utilizate rezultatele evaluarii etc. În plus, regulamentul va evidenția modalitățile de implicare a decanatelor în motivarea studenților pentru a participa la evaluare.
Termen: 01.12.2013.

8.10. Directorul General Administrativ va coordona realizarea și actualizarea permenentă a evidenței centralizate a spațiilor de învățământ. DGA se va ocupa direct de repartizarea sălilor la facultăți.
Termen: 01.12.2013.

8.11. Directorul General Administrativ va monitoriza direct maniera în care sunt corelate, în orarele faculăților, dimensiunile sălilor cu numărul de studenți pe fiecare formație de studii (grupe/ ani de studiu/ serii de predare).
Termen: permanent.

8.12. Biroul CA va supune aprobării Consiliului de Administrație și a Senatului universității o nouă organigramă a serviciilor universității.
Termen: 01.12.2013.

8.13. Serviciul resurse umane și decanatelor facultăților vor realiza o evidență centralizată și actualizată permanent a acoperirii posturilor vacante pe urmatoarele categorii de personal:
- titulari;
- asociați pensionari;
- asociați universitari:
- care provin din universitate;
- care provin din alte universități acredidate.
- asociați neuniversitari.
Prima centralizare va fi definitivată până la data de 15.11.2013.

8.14. Serviciul resurse umane și decanatelor facultăților vor realiza o evidență centralizată și actualizată permanent a activităților desfăşurate de cadrele didactice proprii la alte instituţii de învăţământ superior sau la institute de cercetare din țară, conform prevederilor art. 291, al. (4) din LEN 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare. Decanii vor solicita tuturor cadrelor didactice din subordine o declarație din care să rezulte numărul de ore efectuate la alte instituţii de învăţământ superior sau la institute de cercetare și vor solicita celor în cauză obținerea acordului Senatului pentru aceste activități.
Termen: 15.11.2013.

8.15. În vederea asigurării unui proces educațional de calitate, Consiliul de Administrație propune Senatului Universitar limitarea la cel mult o normă a orelor acoperite în regim de PO de cadrele didactice ale universității.
Decanii și Serviciul resurse umane vor lua măsuri urgente pentru respectarea acestei decizii.
Termen: 15.11.2013.


RECTOR,
Prof. univ. dr. Iulian Gabriel BÎRSAN
 
Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email