UGAL

În perioada 26-29 septembrie a avut loc la Viena conferința ICL 2022 - International Conference on Interactive Collaborative Learning, organizată de Asociația pentru Pedagogia Învățământului Ingineresc (IGIP) din Austria și Asociația Internațională pentru Învățamânt Ingineresc (IAOE). La această conferință a susținut o lucrare și o echipă de la Departamentul de Calculatoare și Tehnologia Informației al Facultății de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică de la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați.

Începând de la prima ediție din 1998, această conferință cu profil interdisciplinar a fost orientată pe prezentarea și schimbul de experiență privind cele mai noi tendințe din domeniul instruirii asistate de calculator în învățământul ingineresc. Implementarea și experimentarea tehnologiilor informatice de ultimă oră în cadrul sistemelor digitale pentru asistarea învățării au format subiectele sesiunilor și workshop-urilor tematice de la ICL 2022, iar lucrările susținute în acest an vor incluse în seria Springer "Advances in Intelligent Systems and Computing" și indexate ISI Proceedings.

Echipa de la Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică, formată din conf.dr.ing. Emilia Pecheanu, conf.dr.ing. Adina Cocu, prof.dr.ing. Ioan Șușnea, drd.ing. Adrian Istrare și prof.dr.ing. Luminița Dumitriu a participat la ICL 2022 cu o lucrare ce a prezentat aspecte tehnice de design, de implementare și de utilizare a sistemelor computerizate de asistare a învătării în instruirea profesională a viitorilor ingineri de la Universitatea Dunărea de Jos din Galați. 

Spațiul digital care a permis realizarea studiului științific prezentat la ICL 2022 este alcătuit dintr-un ansamblu de platforme de elearning ce au fost dezvoltate în cadrul celor 10 proiecte educaționale europene Eramus+ KA2, KA3, sau PI-Forward (cu o valoare cumulată de peste 500.000 Euro), ce au fost derulate în ultimii ani la Departamentul de Calculatoare și Tehnologia Informației și la Centrul de Cercetare SITI de la Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică.

Orientate pe dezvoltarea competențelor tehnice sau a creativițății inginerești (proiectele Eu-PV, ilab2, Tecrino), a competențelor transversale (proiectul Explain - explainwell.org), digitale ( proiectele Digiter, DigitalSkillsWallet), sau  a cunoștințelor și abilităților antreprenoriale(proiectele ProBm2, ENTRNet, InnoGreen) aceste sisteme de instruire asistată oferă beneficiarilor experiențe de interactivitate prin interfețe utilizator adecvate și mai recent, prin simulari sau serious gaming (Probm2 -https://probm2.cti.ugal.ro/site/en/).

Lucrarea de la Universitatea Dunărea de Jos - Facultatea de Automatică, Calculatoare, Inginerie Electrică și Electronică care a obținut unul din cele 4 premii Best Paper Award puse în joc pentru a aprecia cele mai relevante dintre cele peste 200 de lucrări susținute la ICL 2022, a fost elaborată ca urmare a activităților de dezvoltare educațională din cadrul proiectului ENTRNet (National Networks of Adult Education Providers - https://entrnet.eu/).

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email