UGAL

Partenerii proiectului „Digital transformation of HEIs education process in Ukraine and Moldova for sustainable engagement with enterprises” - DIGITRANS (101127683 — DIGITRANS — ERASMUS-EDU-2023-CBHE) s-au reunit în perioada 11-13 martie 2025 la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, instituție parteneră, pentru a desfășura sesiuni intensive de instruire practică destinate cadrelor didactice implicate în implementarea acestuia.

Evenimentul a avut drept obiectiv principal consolidarea competențelor profesorilor în utilizarea metodologiilor inovatoare de predare și învățare, esențiale pentru modernizarea procesului educațional în învățământul superior.

Cofinanțat de Uniunea Europeană, proiectul DIGITRANS urmărește îmbunătățirea angajabilității absolvenților și susținerea dezvoltării durabile în Ucraina și Republica Moldova, prin integrarea principiilor tranziției duble, verde și digitală, în cadrul programelor universitare. În acest sens, inițiativa vizează o serie de măsuri strategice, precum: elaborarea și actualizarea curriculumului academic prin includerea unor elemente inovatoare, adoptarea unor tehnici moderne de predare și evaluare, consolidarea parteneriatelor cu sectorul economic și mediul de cercetare, precum și dezvoltarea colaborărilor instituționale cu întreprinderile.

Proiectul acordă o atenție deosebită creșterii capacității instituțiilor de învățământ superior din Ucraina și Republica Moldova de a răspunde cerințelor pieței muncii, prin dezvoltarea unor competențe specifice în domenii emergente și de importanță strategică, precum: ingineria electrică, sistemele informatice, securitatea cibernetică, ingineria sistemelor de control automat, echipamentele electrice și electronice, ingineria și managementul transportului rutier, autovehiculele electrice și producția de vehicule rutiere.

Pe parcursul sesiunilor de instruire, cadrele didactice participante au beneficiat de sprijinul profesorilor de la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, având oportunitatea de a-și aprofunda cunoștințele și competențele prin activități practice desfășurate în laboratoarele specializate ale Facultății. Aceste sesiuni au facilitat schimbul de bune practici și au oferit un cadru propice pentru dezvoltarea unor metode inovatoare de integrare a noilor tehnologii în procesul didactic.

În acest context, apreciem contribuția tuturor cadrelor didactice implicate în acest demers educațional, recunoscând importanța efortului depus pentru consolidarea unui sistem de învățământ superior modern, adaptat provocărilor actuale și viitoare ale pieței muncii și ale societății.

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email