UGAL



STUDENT VIZITATOR (visiting student / free-mover)

A. Ce este un student vizitator - “free mover”?
Studentul vizitator este un student străin care, pe parcursul studiilor efectuate la universitatea în care este înmatriculat (home university), alege, să urmeze anumite cursuri sau să dea un număr de examene într-o altă universitate (host university), pentru un semestru sau pentru un an academic fără a primi diplomă de studii.
Nu este nevoie ca între cele două universităţi implicate să existe acorduri bilaterale prealabile (ca în cazul Programului Erasmus).
Studentul vizitator - “free mover”
• nu primeşte bursă de la universitatea gazdă;
• este înmatriculat la studii ca student străin pe o perioadă de timp limitată (visiting student);
• plăteşte taxă de studii, în cuantumul taxelor stabilite pentru studenţii români.

B. Dosarul de candidatură
Dosarul de candidatură trebuie să conţină următoarele documente:
• formularul de înscriere (Application form) (v. anexa);
• adeverinţă de la universitatea la care acesta este înmatriculat, din care să reiasă statutul de student şi anul de studiu;
• foaie matricolă cu studiile efectuate până la momentul respectiv, tradusă în română,
• copie după cartea de identitate;
• copie după paşaport;
• certificat medical.

C. Procedura de înmatriculare
Dosarul de candidatură se trimite la Serviciul de Relaţii Internaţionale şi Comunicare înainte de 1 septembrie, pentru primul semestru al anului sau pentru întregul an universitar, şi înainte de 1 februarie pentru semestrul al doilea.
Documentele se trimit prin scrisoare recomandată sau prin e-mail (versiuni scanate) la următoarea adresă:

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi
Serviciul de Relaţii Internaţionale şi Comunicare
Str. Domnească, nr. 47, 800008 – Galaţi, ROMÂNIA
Fax: (+40) 236 46.13.53
Emai: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Serviciul de Relaţii Internaţionale şi Comunicare înaintează dosarele candidaţilor către facultăţi. După analiza dosarelor, facultatea va emite o scrisoare de acceptare semnată de către decanul facultăţii, contrasemnată de către prorectorul responsabil cu Relaţiile internaţionale.
Scrisoarea de acceptare este trimisă studentului prin e-mail (versiunea scanată). Studentul trimie un formular convenţie – Study Program abroad (asemănător cu Learning Agreement - Erasmus) în care menţionează cursurile pe care doreşte să le urmeze ca student vizitator, semnat de instituţia gazdă.
Studenţii vizitatori sunt înscrişi la facultate pe baza acestei scrisori de accept.
Studenţii pot participa la cursurile oferite de oricare dintre facultăţi, prin completarea unui contract de studii. După promovarea examenelor, facultatea respectivă le eliberează studenţilor o adeverinţă şi foaia matricolă.
Atenţie: Studenţii vizitatori au libertatea de a-şi alege cursurile oricărei facultăţi pentru
a-şi îndeplini planul de studii conform acordului încheiat. Daca studiază un semestru, îşi poate alege un curs care se predă în acel semestru, nu un curs de an.
Studenţii vizitatori pot fi cazaţi în căminele studenţeşti contra cost.
 
Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email