UGAL

Senatul universitar

HOTĂRÂREA
nr. 62 din 15 iunie 2017


Conform:
Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011,
Cartei Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi,
Regulamentului de organizare şi funcţionare al Senatului UDJG,

Senatul universitar, întrunit în ședință ordinară, în data de 15 iunie 2017,


HOTĂRĂŞTE:



Art. 1. Se aprobă, la propunerea Direcției juridice și resurse umane și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație, transformarea următoarelor posturi din statul de funcții al personalului didactic auxiliar și nedidactic în vederea promovării, în trimestrul al II-lea al anului 2017:

Nr.
crt.
Facultate/Departament/
Serviciu/Birou/Compartiment
Funcţia actuală Funcţia pe care promovează
1. Facultatea de Inginerie și Agronomie din Brăila Secretar IIIS Secretar IIS
2. Departament chimie, fizică și mediu Inginer II Inginer I
3. Serviciul contabilitate Administrator financiar IIS Administrator financiar IS

Art. 2. Se aprobă, la propunerea Consiliului de administrație și cu avizul pozitiv al comisiilor de specialitate ale Senatului universitar, Metodologia pentru înființarea, acreditarea și ierarhizarea unităților de cercetare din cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați. (Anexă)

Art. 3. Se aprobă, la propunerea Departamentului de formare continuă și transfer tehnologic și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație, înființarea următoarelor programe și cursuri:
I. Programe postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă:
  1. Managementul muzeelor;
  2. Păstrarea și conservarea patrimoniului muzeal;
  3. Dezvoltarea activității muzeale;
  4. Evaluarea și protejarea bunurilor muzeale;
  5. Organizarea cercetării în muzeu;
  6. Structuri și metode expoziționale și educative;
  7. Analiza surselor de cercetare muzeală;
  8. Achiziții publice;
  9. Validarea metodelor și asigurarea calității rezultatelor în laboratoarele de analize fizico-chimice.
II. Curs de formare continuă:
  1. Pregătire teoretică în domeniul gazelor naturale pentru instalatori în vederea obţinerii autorizaţiei de tip PGIU, PGNC, PGD, PGT, EGIU, EGNC, EGD, EGT.
III. Programe de conversie profesională:
  1. Educație tehnologică;
  2. Educaţie fizică.

Art. 4. Se aprobă, la propunerea Departamentului de formare continuă și transfer tehnologic și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație și al Comisiei didactice și de calitate a Senatului universitar, planurile de învățământ pentru următoarele programe și cursuri:
I. Programe postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă:
  1. Managementul muzeelor;
  2. Păstrarea și conservarea patrimoniului muzeal;
  3. Dezvoltarea activității muzeale;
  4. Evaluarea și protejarea bunurilor muzeale;
  5. Organizarea cercetării în muzeu;
  6. Structuri și metode expoziționale și educative;
  7. Analiza surselor de cercetare muzeală;
  8. Achiziții publice;
  9. Validarea metodelor și asigurarea calității rezultatelor în laboratoarele de analize fizico-chimice.
II. Curs de formare continuă:
  1. Pregătire teoretică în domeniul gazelor naturale pentru instalatori în vederea obţinerii autorizaţiei de tip PGIU, PGNC, PGD, PGT, EGIU, EGNC, EGD, EGT.
III. Programe de conversie profesională:
  1. Educație tehnologică;
  2. Educaţie fizică.

Art. 5. Se amână aprobarea Procedurii de selecție a specialiștilor care asigură predarea cursurilor propusă de Departamentul de formare continuă și transfer tehnologic, până la clarificarea unor aspecte privind titlul.

Art. 6. Se aprobă, la propunerea Facultății de Arhitectură Navală și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație, scoaterea la concurs în semestrul al II-lea al anului universitar 2016-2017 a următoarelor posturi didactice vacante, perioadă determinată: asistent poziția 31, asistent poziția 34 și asistent poziția 35 din Statul de funcții al Departamentului de arhitectură navală.

Art. 7. Se aprobă, la propunerea Comisiei juridice și de etică a Senatului universitar, admiterea contestației formulate de doamna conf. dr. ing. dr. ec. Carmen Gasparotti, înregistrată la UDJG sub nr. RCF 465/10.5.2017, iar la Cancelaria Senatului sub nr. 260/10.5.2017/CS, împotriva Hotărârii CEU nr. 4/3.5.2017, înregistrată la UDJG sub nr. 10947/3.5.2017, iar la CEU sub nr. 163/3.5.2017. Totodată, se aprobă propunerea Comisiei juridice și de etică a Senatului universitar privind desființarea Hotărârii CEU nr. 4/3.5.2017 și a Raportului CEU nr. 4/3.5.2017, precum și luarea de măsuri de către CEU pentru o soluționare legală și temeinică a cauzei.

Art. 8. Se aprobă cererea formulată de dna prof. Luminița Moraru, cadru didactic la Facultatea de Științe și Mediu de a face parte din Comisia de specialitate nr. 5 – Eco-Nanotehnologii și Materiale Avansate din cadrul Colegiului Consultativ pentru Cercetare-Dezvoltare și Inovare, organism consultativ al Ministerului Cercetării și Inovării.

Art. 9. Se respinge solicitarea formulată de Sindicatul „Alma Mater Dunărea de Jos”, înregistrată la Registratura Universității „Dunărea de Jos” din Galați sub nr. 14642/12.6.2017 și la Cancelaria Senatului universitar sub nr. 302/12.6.2017/CS.

Art. 10. Se aprobă, la propunerea Consiliului pentru studii universitare de doctorat al IOSUD-UDJG și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație, reorganizarea Școlii doctorale de Inginerie prin divizarea în două școli doctorale, după cum urmează:
- Școala doctorală de Inginerie mecanică și industrială, care să includă conducătorii de doctorat abilitați în domeniile Inginerie mecanică și Inginerie industrială;
- Școala doctorală de Științe fundamentale și inginerești, care să includă conducătorii de doctorat abilitați în domeniile Biotehnologii, Ingineria produselor alimentare, Ingineria sistemelor, Inginerie electrică, Calculatoare și tehnologia informației, Ingineria materialelor, Inginerie și management în agricultură și dezvoltare rurală și Chimie.

Art. 11. Se amână aprobarea Metodologiei privind organizarea și desfășurarea procesului de selectare și alegere a structurilor de conducere la Școlile doctorale ale IOSUD – UDJG până la clarificarea unor aspecte legate de participarea la vot a studenților.

Art. 12. Se aprobă, la propunerea Consiliului pentru studii universitare de doctorat al IOSUD-UDJG și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație, componența comisiilor tehnice de înscriere în cadrul IOSUD/Școli doctorale pentru admiterea la doctorat din 2017, după cum urmează:
•    IOSUD – UDJG:
Președinte Prof. dr. ing.  Eugen-Victor-Cristian Rusu
Membri: Prof. dr. ing. Gabriela-Elena Bahrim
  Prof. dr. ing. Luminița Moraru
  Prof. dr. habil. Liliana-Mihaela Moga
Secretari Ing. Luiza-Maria Axinte
  Ec. Elisabeta Pavel


   
   




 
•    Școala doctorală de Inginerie:
Președinte Prof. dr. Mirela Praisler
Membri: Prof. dr. ing. Leonard Domnișoru
  Prof. dr. ing. habil. Nicoleta Stănciuc
Secretari Marcela Portase







•    Școala doctorală de Științe socio-umane:
Președinte Prof. dr. Elena Croitoru
Membri: Prof. dr. Daniela-Ancuța Șarpe
  Prof. dr. habil. Silviu-Dan Lupașcu
Secretari Georgeta Crăciun




   

Art. 13. Se aprobă, la propunerea Departamentului de formare continuă și transfer tehnologic și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație și al Comisiei pentru bază materială, buget și finanțe a Senatului, taxele pentru anul universitar 2017-2018, după cum urmează:
• Programe de conversie profesională:
- taxa de înscriere – 100 lei;
- taxa de școlarizare – 1000 lei/semestru universitar.
• Pentru programele postuniversitare de formare și dezvoltare profesională continuă, cursurile de formare continuă, cursurile de inițiere, specializare, perfecționare și calificare valoarea taxei este stabilită prin deviz aprobat de către Rectorul UDJG.

Art. 14. Se aprobă, la solicitarea Ligii Studenților din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, înregistrată la Registratura UDJG sub nr. 14744/12.6.2017 și la Cancelaria Senatului universitar sub nr. 311/13.6.2017/CS, luând în considerare punctul de vedere al Comisiei didactice și de calitate a Senatului, introducerea unor capitole privind etica și scrierea academică în cadrul cursurilor de comunicare, de metodologia întocmirii lucrărilor de licență/diplomă etc., cursuri care sunt deja incluse în planurile de învățământ ale unor programe de studii. Senatul solicită o propunere în acest sens Facultății de Litere, care va face toate demersurile necesare.

Art. 15. În vederea soluționării solicitării Ligii Studenților din Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, înregistrată la Registratura UDJG sub nr. 14745/12.6.2017 și la Cancelaria Senatului universitar sub nr. 312/13.6.2017/CS, se aprobă constituirea unui grup de lucru format din șase membri ai Senatului universitar (trei cadre didactice și trei studenți) și un reprezentant al Consiliului Calității. Din partea Senatului participă: lector dr. Constantin Bendrea (coordonator grup de lucru), conf. dr. Florentina Moisescu, conf. dr. Sorin Dorin Strătilă, Georgiana Dorașcu, Valentina Mihalcea, Ștefan Lupu. Din partea Consiliului Calității participă conf. dr. Adrian Lupașc.
 

Preşedintele Senatului universitar,
Prof. dr. ing. Lucian Puiu GEORGESCU
 

Anexa Metodologia pentru înființarea, acreditarea și ierarhizarea unităților de cercetare din cadrul Universității „Dunărea de Jos” din Galați

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email