UGAL

Senatul universitar

HOTĂRÂREA
nr. 48 din 16 martie 2017
 

Conform:
Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011,
Cartei Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi,
Regulamentului de organizare şi funcţionare al Senatului UDJG,

Senatul universitar, întrunit în ședință ordinară, în data de 16 martie 2017,


HOTĂRĂŞTE:



Art. 1. Se aprobă modificarea Regulamentului de organizare și funcționare al Senatului Universității „Dunărea de Jos” din Galați, după cum urmează:
Articolul 9 alineatul (2) din Regulamentul de organizare și funcționare al Senatului Universității „Dunărea de Jos” din Galați:
„(2) Președintele Senatului se alege prin vot secret. Înlocuitorul de drept este unul dintre președinții comisiilor Senatului, desemnat de către Preşedintele Senatului.”
se modifică și va avea următorul conținut:
,,(2) Preşedintele Senatului se alege prin vot secret. Înlocuitorul de drept este Vicepreședintele Senatului, desemnat de către Preşedintele Senatului dintre membrii Senatului, cu avizul  acestuia, prin vot deschis, cu cel puţin jumătate plus unu din voturile celor prezenţi.”  
De asemenea, se modifică și articolul 8 din Regulamentul de organizare și funcționare al Senatului Universității „Dunărea de Jos” din Galați în sensul introducerii Vicepreședintelui Senatului în structura de organizare. Astfel, art. 8 din regulamentul sus-menționat va avea următorul conținut:
„Structura de organizare a Senatului cuprinde: Președintele Senatului, Vicepreședintele Senatului, Secretarul Senatului și comisiile permanente ale Senatului.”

Art. 2. Se avizează numirea de către președintele Senatului universitar a doamnei prof. dr. ing. Luminița Dumitriu în funcția de Vicepreședinte al Senatului Universității „Dunărea de Jos” din Galați.

Art. 3. Se aprobă, la propunerea Consiliului de administrație și cu avizul pozitiv al Comisiei pentru activitatea studenților și probleme sociale a Senatului universitar, Regulamentul activității universitare a studenților 2017. (Anexa 1)

Art. 4. Se aprobă, la propunerea Facultății de Litere și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație, înființarea Centrului de limbi moderne. Totodată, se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare al Centrului de limbi moderne. (Anexa 2)

Art. 5. Se aprobă, la propunerea Facultății de Istorie, Filosofie și Teologie și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație, înființarea Centrului de studii istorice și social-culturale est-europene. Totodată, se aprobă Regulamentul de organizare și funcționare al Centrului de studii istorice și social-culturale est-europene. (Anexa 3)

Art. 6. Se aprobă, la propunerea Facultății de Economie și Administrarea Afacerilor și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație, modificarea criteriilor de admitere la ciclul II de studii universitare de masterat, în anul 2017, prin introducere bibliografiei pentru interviul motivațional, având următoarea tematică:
  1. Motivația alegerii parcurgerii studiilor de masterat.
  2. Studiile universitare de masterat – oportunitate sau necesitate în dezvoltarea carierei.
  3. Competențele dobândite în urma parcurgerii unui program de masterat – avantaj competitiv pe piața forței de muncă.
  4. Studiile universitare de masterat – aprofundare sau diversificare a competențelor dobândite la licență.
  5. Studiile universitare de masterat – etapă finală sau intermediară în completarea parcursului educațional.
Webografie:
http://www.feaa.ugal.ro/master/
http://interviumotivational.ro/despre-interviul-motivational/
https://www.slideshare.net/leontemaria10/interviul-motivational
http://formare-continua.ro/index.php/articole-si-editoriale/83-pregatirea-pentru-interviu

Art. 7. Se aprobă, la propunerea Departamentului de formare continuă și transfer tehnologic și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație, înființarea programului de conversie profesională „Istorie” și a cursului de formare continuă „Obținerea, protejarea și comercializarea drepturilor de proprietate industrială”.

Art. 8. Se aprobă, la propunerea Departamentului de formare continuă și transfer tehnologic și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație și al Comisiei didactice și de calitate a Senatului, planurile de învățământ pentru programul de conversie profesională „Istorie” și pentru cursul de formare continuă „ Obținerea, protejarea și comercializarea drepturilor de proprietate industrială”.

Art. 9. Se aprobă, la propunerea Facultății de Arhitectură Navală și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație și al Comisiei didactice și de calitate a Senatului, planul de învățământ pentru programul de studii universitare de masterat „Arhitectură navală” (în limba engleză), învățământ cu frecvență, durata studiilor 2 ani.

Art. 10. Se aprobă, la propunerea Facultății de Inginerie și cu avizul pozitiv al Consiliului de administrație și al Comisiei pentru cercetare științifică a Senatului, acordarea titlului de doctor honoris causa al Universității „Dunărea de Jos” din Galați domnului academician profesor dr. Bogdan Simionescu, vicepreședinte al Academiei Române.
Totodată, se aprobă componența comisiei științifice de acordare a titlului, după cum urmează:
Preşedinte  
- Prof. dr. ing. Lucian Puiu Georgescu – președintele Senatului Universității „Dunărea de Jos” din Galaţi;
Membri:
- Prof. dr. ing. Iulian Gabriel Bîrsan – rectorul Universității „Dunărea de Jos” din Galați;
- Academician Dorel Banabic – de la Academia Română;
- Prof. dr. ing. Horia Iovu – de la Univeristatea Politehnica din București;
- Prof. dr. ing. Constanța Ibănescu – de la Universitatea Tehnică „Gh. Asachi” din Iași;
- Prof. dr. ing. Cătălin Fetecău – de la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi.
Ceremonia va avea loc în data de 22 septembrie 2017, în Sala Senatului UDJG.

Art. 11. Se aprobă cererile de prelungire a perioadei studiilor doctorale formulate de următorii studenți doctoranzi, conform rezoluției directorului Consiliului pentru studii universitare de doctorat al IOSUD – UDJG, astfel:
- Ciucă G. Lucia Luminița, anul IV, domeniul Filologie, forma de învățământ cu frecvență, forma de finanțare cu taxă (scutită de taxă în primele 6 luni de prelungire conform Hotărârii Senatului nr. 145/10.9.2015), prelungire 6 luni, începând cu data de 1 aprilie 2017, cu scutire de taxă (ultima), conform Hotărârii de Senat nr. 145/10.09.2015.
- Rusu I. Mihaela, anul IV, domeniul Filologie, forma de învățământ cu frecvență, forma de finanțare cu taxă (scutită de taxă în primele 6 luni de prelungire conform Hotărârii Senatului nr. 145/10.9.2015), prelungire 6 luni, începând cu data de 1 aprilie 2017, cu scutire de taxă (ultima), conform Hotărârii de Senat nr. 145/10.09.2015.
- Turcu F. Daniela (Bobu), anul IV, domeniul Filologie, forma de învățământ cu frecvență, forma de finanțare cu taxă (scutită de taxă în primele 6 luni de prelungire conform Hotărârii Senatului nr. 145/10.9.2015), prelungire 6 luni, începând cu data de 1 aprilie 2017, cu scutire de taxă (ultima), conform Hotărârii de Senat nr. 145/10.09.2015.
- Coteț I. Adrian, anul III, domeniul Inginerie mecanică, forma de învățământ cu frecvență, forma de finanțare buget cu bursă MEN și POSDRU ExcelDOC, prelungire 12 luni, începând cu data de 1 octombrie 2016, cu condiția returnării sumelor primite de la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați în cadrul proiectului.

Art. 12. Se aprobă Metodologia de acordare a burselor și a altor forme de sprijin material pentru studenții Universității „Dunărea de Jos” din Galați, învățământ cu frecvență. (Anexa 4)


Preşedintele Senatului universitar,
Prof. dr. ing. Lucian Puiu GEORGESCU
 

Anexa nr. 1 Regulamentul activității universitare a studenților 2017
Anexa nr. 2 Regulamentul de organizare și funcționare al Centrului de limbi moderne
Anexa nr. 3 Regulamentul de organizare și funcționare al Centrului de studii istorice și social-culturale est-europene
Anexa nr. 4 Metodologia de acordare a burselor și a altor forme de sprijin material pentru studenții Universității „Dunărea de Jos” din Galați, învățământ cu frecvență

Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email