UGAL



REGULAMENT PRIVIND EVALUAREA STUDENŢILOR


Promovarea culturii calităţii, monitorizarea şi îmbunătăţirea calităţii în UDJ implică în mod nemijlocit reglementarea activităţii de examinare şi notare a studenţilor pentru a-i asigura un caracter unitar şi obiectiv. Se urmăreşte pe această cale responsabilizarea agenţilor acţiunii educative – cadre didactice şi studenţi – faţă de calitatea pregătirii şi sporirea gradului de obiectivitate în examinare şi apreciere.

Art.1. În sistemul universitar evaluarea desemnează orice proces care măsoară şi apreciază cunoştinţele, aptitudinile şi atitudinile fiecărui student în domeniul de specializare. Diferitele forme de evaluare vizează:
a. evaluarea cunoştinţelor, a nivelului de înţelegere şi prelucrare a acestora, a priceperilor, deprinderilor, competenţelor studentului precum şi a calităţilor atitudinale specifice domeniului;
b. motivarea învăţării prin oferirea unui feed-back pentru a ajuta studentul să-şi cunoască şi să-şi îmbunătăţească performanţele;
c. oferirea unui cadru general care permite stabilirea obiectivă a performanţelor studentului.

Art.2. În evaluarea studenţilor se respectă următoarele principii generale:
a. evaluarea studenţilor este echitabilă, corectă şi fiabilă;
b. evaluarea studenţilor se face după criterii care descriu performanţele specifice pentru promovarea fiecărei discipline de studiu;
c. sistemul de evaluare este monitorizat în vederea reducerii supraîncărcării curriculare şi încurajarea învăţării integrate;
d. stabilirea unor prevederi clare cu privire la frecventarea cursurilor şi celorlalte activităţi care pot influenţa evaluarea studenţilor;
e. studenţii au responsabilităţi ca participanţi activi la procesul de evaluare; aceste responsabilităţi se referă în special la adoptarea unei conduite adecvate în timpul evaluării, la reflectarea nivelului de pregătire în timpul examinării, la oferirea unui feed-back obiectiv;
f. obiectivul evaluării este încurajarea şi recunoaşterea realizărilor proprii ale studentului în domeniul psihopedagogic şi metodic.

Art.3. Evaluarea studenţilor înscrişi la programele de studii oferite de către UDJ se desfăşoară prin modalitaţi precizate de fiecare facultate în cadrul propriilor regulamente de evaluare a studenţilor, care respectă prevederile prezentului regulament.

Art. 4. Metodele de evaluare a studenţilor utilizate în cadrul programelor oferite de către UDJ sunt:
a. metode tradiţionale: probe orale, probe scrise, probe practice;
b. metode alternative: observaţia sistematică, investigaţia, proiectul, portofoliul, autoevaluarea.

Art.5. Titularii disciplinelor studiate în cadrul UDJ stabilesc criteriile de evaluare specifice, condiţiile de participare la examen, modul de examinare şi ponderea în nota finală a fiecărei forme de evaluare, precizându-le în fişa disciplinei. Cadrele didactice informează studenţii asupra criteriilor şi procedurilor de evaluare în prima întâlnire cu aceştia, la începutul semestrului.

Art.6. Consiliile facultăţilor analizează şi aprobă fişele disciplinelor de studiu, programele analitice, strategiile de evaluare a studenţilor şi modalităţile de armonizare a sistemelor de evaluare.

Art.7. Pentru promovarea disciplinelor parcurse într-un an universitar studenţii au la dispoziţie, de regulă, trei sesiuni de examene specificate în regulamentul universităţii, indiferent de anul de studiu sau programul în care sunt înmatriculaţi, la studii universitare de licenţă sau la studii universitare de masterat.

Art.8. În cazul în care o disciplină nu e promovată în sesiunile de examen programate pentru anul când se studiază, studentul va fi înregistrat ca având credite restante. Obţinerea acestora este posibilă în sesiunile următoare în urma achitării taxei de reexaminare, cuantumul acesteia fiind stabilit prin contractul de studii.

Art.9. Contestarea notelor şi soluţionarea contestaţiilor studenţilor se va face conform procedurilor prevăzute în regulamentele Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi, privind activitatea universitară a studenţilor.

Art.10. Cererile privind mărirea de note vor fi soluţionate prin respectarea prevederilor regulamentelor Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi.

Art.11. Studenţii sunt direct responsabili de conduita inadecvată din timpul examinărilor, frauda sancţionându-se conform prevederilor legale şi prevederilor universitare.

În conformitate cu prevederile Legii 288/2004 privind organizarea studiilor universitare, ale Legii 224/2005, ale Ordinului 3928/2005 privind asigurarea calităţii serviciilor educaţionale în instituţiile de învăţământ superior, ale Regulamentului Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi şi ale Regulamentului activităţii universitare a studenţilor aprobat în şedinţa Senatului din data de 21.09.2009 şi modificat în şedinţa Senatului din 01.11.2012, Senatul UDJ a aprobat prezentul Regulament de evaluare a studenţilor.

Aprobat în Senatul Universităţii „Dunărea de Jos” din data de 03.04.2007 şi modificat prin Hotărârea Senatului nr. 59/12.7.2013.


Preşedintele Senatului UDJG,
Prof. dr. ing. Lucian Georgescu


 
Facebook Twitter LinkedIn Vkontakte Email